IRO UNMO BLOG: prof. dr. Veldin Ovčina

1. Možete li nam reći nešto više o Vašem radu na Univerzitetu Džemal Bijedić u Mostaru i Vašoj ulozi u edukaciji studenata?

Vanredni sam profesor i Voditelj doktorskog studija na Ekonomskom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru, sa posebnim fokusom na razvoj kreativnih, analitičkih i strateških vještina kod studenata. Kroz moj rad, nastojim studentima omogućiti primjenu teorijskih znanja u stvarnim poslovnim izazovima, kako bi se pripremili za uspješne karijere i postali konkurentni na tržištu rada. Vjerujem da je obrazovanje ključ za razvoj ne samo stručnih, već i ličnih vještina, poput samopouzdanja i sposobnosti donošenja brzih i promišljenih odluka.

Zajedno sa asistenticom Sarom Kljajić, trudim se stvoriti podržavajuće okruženje u kojem studenti mogu rasti i razvijati se kroz različite vannastavne aktivnosti i projekte. Kroz ove aktivnosti, nastojim studentima omogućiti ne samo sticanje novih vještina, već i priliku da se povežu sa profesionalcima iz industrije, steknu praktično iskustvo i grade mrežu kontakata koja im može pomoći u zapošljavanju.

Kroz rad sa studentima, posebno naglašavam važnost kreativnosti i prilagodljivosti, jer je tržište rada u stalnoj evoluciji. U mom pristupu obrazovanju, želim osigurati da studenti ne samo da steknu potrebna znanja, već i razviju vještine koje će im omogućiti da prepoznaju nove prilike i rješavaju izazove s kojima se suočavaju. Na kraju, zadovoljstvo mi je vidjeti kako moji bivši studenti uspješno kreiraju vlastite karijere u marketingu, a ja kao predmetni nastavnik mogu biti ponosan što sam bio dio njihovog profesionalnog puta.

2. Kako motivišete studente da aktivno učestvuju u vannastavnim aktivnostima i projektima?

Motivacija studenata za aktivno učešće u vannastavnim aktivnostima i projektima može se postići na više načina. Jedan od ključnih faktora je povezivanje tih aktivnosti sa stvarnim, praktičnim iskustvom koje će im koristiti u njihovoj budućoj karijeri. Od izuzetne važnosti je stvoriti atmosferu u kojoj se studenti osjećaju podržano i cijenjeno. Organizovanje radionica, konferencija, ili tematskih dana u kojima se studenti mogu direktno uključiti u kreativne projekte i inovacije, pokazalo se kao vrlo motivirajuće za studente. Kroz takve aktivnosti, studenti mogu izgraditi profesionalnu mrežu, unaprijediti svoje vještine i što je najvažnije – razviti samopouzdanje.

Zajedno sa predmetnom asistenticom, Sarom Kljajić, u fokus stavljamo izgradnju samopouzdanja kod studenata, jer im to pomaže da se uspješno nose sa izazovima u ovoj dinamičnoj oblasti. Kroz marketing, student mora komunicirati svoje ideje, bilo da se radi o kampanjama, prezentacijama ili radu s klijentima. Bez samopouzdanja, teško bi bilo efikasno prenijeti svoje misli i uputiti druge na pravu stranu. Također, student u marketingu mora biti spreman preuzeti inicijativu, predložiti nove ideje i preuzeti odgovornost za projekte. Samopouzdanje omogućava studentu da donosi brze odluke i da se ne boji grešaka, već da ih iskoristi kao priliku za učenje.

Student koji vjeruje u sebe lakše uspostavlja kontakte, pregovara i brani svoje ideje. Uz to, marketing zahtijeva stalnu prilagodbu novim tehnologijama i tržišnim promjenama, a samopouzdanje pomaže studentu da se brzo prilagodi i iskoristi nove prilike. Na kraju, važno je da samopouzdanje bude zasnovano na stvarnim vještinama i znanju, na kojima radimo u kontinuitetu tokom semestra, jer će se samo tako omogućiti dugoročni uspjeh i razvoj u karijeri.

Imam praksu da sa studentima radim ulazne testove kreativnosti na početku semestra i izlazne testove kreiranja ključnih marketing kompetencija na kraju semestra, i razlike su evidentne, napredak očigledan. Citirat ću jednu studenticu Ekonomskog fakulteta, koja je na kraju semestra, i poslije više gostovanja u različitim medijima, izjavila: „Ni rođena majka me više ne poznaje, totalno sam se promijenila.“

3. Da li postoje određeni projekti na kojima trenutno radite zajedno sa studentima i možete li nam reći nešto više o njima?

U tekućem semestru radimo na 81 marketing projektu u saradnji sa studentima sa različitih fakulteta/univerzitetskih studija: Ekonomski fakultet, Fakultet informacijskih tehnologija, Poslovna informatika, Dizajn interijera, Studij turizma. Projekti se koncipiraju i realizuju u partnerstvu sa kompanijama i institucijama širom Bosne i Hercegovine. Studenti su organizovani u grupe i imaju priliku raditi na stvarnim marketinškim izazovima, razvijajući svoje kreativne i strateške vještine. Veliku pomoć u realizaciji ovih projekata pruža mi asistentica Sara Kljajić, čiji rad i angažman značajno doprinose kvaliteti finalnih rezultata.

Kroz ove projekte studenti osmišljavaju inovativne marketinške strategije i kreativna rješenja koja kasnije predstavljaju javnosti. Na kraju semestra, organizujemo medijske nastupe gdje studenti imaju priliku predstaviti svoje kampanje i proširiti njihov doseg. Čast mi je naglasiti da sa studentima treće godine Ekonomskog fakulteta koji pohađaju predmet Digitalni marketing, organizujemo sedmične radionice na kojima ugostimo vrhunske marketare i marketing agencije iz cijele BiH. Ove radionice pružaju studentima priliku da uče direktno od profesionalaca iz marketing industrije.

Na kraju semestra, planiramo organizovati događaj pod nazivom "Kafa/Kava/Kahva sa marketarima", na koji ćemo pozvati više od 100 marketing menadžera koji su podržavali rad studenata tokom semestra. Ovaj događaj predstavlja sjajnu priliku za umrežavanje i omogućava studentima da se povežu s poslodavcima i potencijalno dobiju ponude za posao.

4. Koliko su prema Vašem mišljenju ovakvi projekti važni za profesionalni razvoj studenata?

Prema mom mišljenju, ovakvi projekti su izuzetno važni za profesionalni razvoj studenata, jer im omogućavaju da primijene teorijska znanja u stvarnim, praktičnim situacijama. Kroz rad na stvarnim marketinškim izazovima u saradnji sa kompanijama i institucijama, studenti ne samo da razvijaju svoje kreativne i strateške vještine, već i stiču dragocjeno iskustvo koje će im koristiti u budućim karijerama. Rad u timovima, uz mogućnost učenja od vrhunskih profesionalaca, pomaže studentima da izgrade mrežu kontakata i stvore prilike za zapošljavanje. Takvi projekti omogućavaju studentima da postanu konkurentniji na tržištu rada i da steknu realna iskustva koja će im olakšati prelazak iz akademskog u profesionalni svijet.

5. Kako ocjenjujete interesovanje studenata za marketing kao oblast i koje su, po Vašem mišljenju, najvažnije vještine koje bi trebali steći tokom studija?

Interesovanje studenata za marketing kao oblast je u konstantnom porastu, s obzirom na to da marketing obuhvata mnoge aspekte kao što su kreativnost, analiza podataka, digitalne tehnologije i upravljanje brendovima. Međutim, da bi bili uspješni u marketingu, studenti bi trebali razviti kombinaciju tehničkih i kreativnih vještina. Među najvažnijim vještinama su analitičke sposobnosti, sposobnost kreiranja i implementacije marketinških strategija, digitalna pismenost, komunikacijske vještine i sposobnost rada u timu. S obzirom na brzinu kojom se tehnologija razvija, studenti moraju biti spremni da se stalno usavršavaju i prate nove trendove u marketingu. Mi smo tu da im budemo podrška. Po mojim informacijama, jako veliki broj mojih bivših studenata danas grade uspješne karijere u marketingu, i rado se vrate na Fakultet da novim generacijama prenesu znanja i vještine, na što sam posebno ponosan.

6. Kako je projekat "Vjere pod otvorenim nebom" doprinosi promociji Mostara kao multikulturalnog grada?

Projekat "Vjere pod otvorenim nebom" značajno doprinosi promociji Mostara kao multikulturalnog grada jer prikazuje suživot i naslijeđe četiri vjerske zajednice u ovom gradu: islam, katoličanstvo, pravoslavlje i judaizam. Kroz videozapise i promociju na društvenim mrežama, moji sjajni studenti Vahid Dilberović i Emma Brković donose priče o vjerskim objektima, kao što su džamije, crkve i sinagoge, koji nisu samo historijski spomenici, već simboli dugogodišnjeg suživota i tolerancije. Projektom se ističe jedinstvena kulturna sinteza Mostara, kao grada duhovnih mostova, te se promoviše kao primjer suživota različitih tradicija i vjera. Želim se posebno zahvaliti Turističkoj zajednici Grada Mostara, na čelu s uvaženom profesoricom dr. Elvirom Ćemalović, koja je pružila podršku ovom projektu i uložila maksimalne napore da on dobije finalni oblik koji smo predstavili javnosti.

7. Koji je glavni cilj projekta i kako se realizuje?

Glavni cilj projekta "Vjere pod otvorenim nebom" je prikazati Mostar kao grad koji nije samo fizički povezan mostovima, već i duhovnim i kulturnim mostovima između različitih vjerskih zajednica. Projekt se realizuje kroz video sadržaje i promociju na društvenim mrežama, a ističe priče o vjerskoj arhitekturi i suživotu ljudi različitih vjeroispovijesti u Mostaru. Tokom pripreme i realizacije projekta studenti su koristili savremene marketing alate kako bi priče o Mostaru i njegovim vjerskim objektima približili široj javnosti, koristeći potencijal digitalnih medija za širenje ove kulturne dimenzije grada. Pozivam sve Vaše čitatelje/pratioce da pogledaju video na zvaničnoj instagram stranici Studija turizma i Turističke zajednice Grada Mostara, podijele isti i preporuče prijateljima, te tako dodatno promovišu ovaj hvale vrijedan projekat.

8. Kako su studenti Studija turizma doprinosili ovom projektu?

Studenti, na koje sam jako ponosan, Vahid Dilberović i Emma Brković, osmislili su i realizirali projekat "Vjere pod otvorenim nebom" kao način da doprinesu promociji Mostara. Kao studenti turizma, iskoristili su svoje znanje i kreativnost u kontekstu kulturnog turizma, ali su i nadmašili akademski zadatak, jer su razvili projekat koji ne samo da predstavlja Mostar, već i širu društvenu zajednicu. Kroz video i društvene mreže, oni su nastojali približiti Mostar što širem auditoriju, a sve uz podršku vjerskih lidera i lokalne zajednice.

9. Koja je bila uloga zajednice i vjerskih lidera u realizaciji ovog projekta?

Zajednica i vjerski lideri imali su jednu od ključnih uloga u realizaciji projekta. Podrška muftije mostarskog dr. Salema ef. Dedovića, igumana Danila Pavlovića, fra Svetozara Kraljevića i drugih vjerskih predstavnika bila je od neprocjenjive važnosti za stvaranje autentičnog sadržaja. Ovi vjerski lideri su svojim doprinosom omogućili studentima da projekt bude vjerodostojan i da se predstavi u skladu s duhovnom i kulturnom baštinom Mostara. Kroz ovu saradnju, projekat je stekao legitimitet i postao prepoznatljiv u lokalnoj zajednici.

10. Kakvi su rezultati projekta i kakva je reakcija javnosti?

Projekat je izazvao veliki interes, posebno na društvenim mrežama, gdje broj pregleda kontinuirano raste. Video sadržaji su ekskluzivno prikazani na BHRT-u, a kasnije su ih prepoznali i drugi mediji, što je dodatno doprinijelo promociji Mostara kao multikulturalnog grada. Reakcija javnosti je vrlo pozitivna, jer su ljudi prepoznali vrijednost i značaj ovog projekta za očuvanje kulturne baštine i promociju suživota u Mostaru.

11. Koji su planovi za budućnost ovog projekta?

Vahid i Emma su mi obećali da je ovo tek njihov početak i da planiraju realizovati još sličnih projekata u budućnosti, s ciljem da nastave promovisati Mostar u njegovom pravom svjetlu. Oni su uvjereni da turizam nije samo o fizičkim znamenitostima, već i o pričama koje te znamenitosti nose, a kroz svoje buduće projekte žele još snažnije podići svijest o kulturnoj baštini Mostara. Pomoću kreativnih pristupa, nastojaće oživjeti bogatstvo grada i približiti ga široj javnosti. Asistentica Sara i ja, zajedno sa novim generacijama studenata, planiramo nastaviti širiti pozitivne priče o Mostaru, dodatno učvrstiti njegovu poziciju na turističkoj i kulturnoj mapi, te osnažiti njegovu prepoznatljivost na globalnom nivou. Privilegija je živjeti u Mostaru i imati priliku ugostiti turiste koji dolaze kako bi doživjeli njegovu jedinstvenu historiju i ljepotu.

Kontakt

Univerzitet "Džemal Bijedić" u Mostaru
Univerzitetski Kampus
88104, Mostar
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 36 570 790

eMail: international[@]unmo[.]ba

Cookie Notice

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi at nibh rhoncus, tempor magna non, feugiat nisi.

Back to top